اهميت استفاده سلاح درمبارزات و تمرينات هنرهاي رزمي
نوشته شده توسط : عارف عابدینی
اهميت استفاده سلاح درمبارزات و تمرينات  هنرهاي رزمي

همواره تصور ما از يك مبارزه صحنه هاي خونين وجدالي سخت با انواع سلاحها بوده ومعمولا نقش سلاح در مبارزات كشتن ونابود كردن حريف ميباشد ولي آيا واقعيت استفاده از سلاح در مبارزات اينگونه است ودر حال حاضر با توجه به تمدن بشري وپيشرفت ها و ممنوعيت ها هنوز جايگاه و فلسفه سلاح به مانند قبل است .

براي خود من ساليان سال معما استفاده از سلاح در حال حاضر مطرح بود براي شما چطور؟

با دقت در نحوه استفاده از هر نوع سلاح مي توان به فلسفه وجودي آن پي برد .كاربرد وكارايي سلاحها در وحله اول به نوع مبارزه وشرايط آن برميگردد براي مثال شما در فواصل نزديك از سلاحهاي بلند نمي توانيد استفاده كنيد و بلعكس پس ميتوان اينطور استنباط كرد كه هرنوع سلاح شيوهاي از مبارزه ر به هنرجوا مي آموزد و تمرين وممارست در آن باعث مهارت هنرجو درآن نوع از مبارزه مي باشد .مگر نه اينكه يك مبارزه گر خود بايد تسلط كافي در انواع مبارزات را داشته باشد و بتواند با تركيب تجربيات ومهارتهاي خود در مبارزات گوناگون مبارزه زحريف را كنترل ودر نهايت به نفع خود تمام كند .

اجازه بدهيد كمي عميتر و با استدلاات بيشتري به اين مطلب بپردازيم . در سبكهاي كنترلي وسبكهاي كه بيشتر بر روي مفاصل كار ميكنند اين مطالب مشهود تر است .كسي كه با سلاح تمرين ميكند مي تواند تصور بهتري از مبارزه داشته باشد و به بدليل داشتن سلاح در دست با اعتماد وروحيه بالاتري به مبارزه بپردازد .حال با مهارت در سلاح در مواقعه اي كه سلاح ندارد به خاطر تمرينات قبلي باز تصوري از داشتن سلاح دارد و دستها و پاهاي خود را به مانند شمشير يا هر سلاحي برنده وتيز تصور ميكند كه با هر ضربه حريفي را نقش بر زمين ميكند .از فوايد ديگر كار كردن با سلاح فهميدن فاصله با حريف و نفوذ و برش وحركات موزون وريتمك بدنو كارايي اهرمها و چرخشها وفرارها و جا خالي كردن ها ميتواند باشد كه هر كدام جاي بسياري بر بحث و گفته گو دارد .

پس با تمرين در سلاحهاي مختلف مي توانيم مهارتهاي بسياري را بدست آوريم كه ميتواند در مبارزات ومسابفات نقطه برتري ما نسبت به حريفانمان باشدو جهت مبارزه را به نفع ما پيش ببرد .

البته مقوله وصحبت در اين ضمينه بسيار زياد ميباشد كه از حوصله جمع خارج است اميدوارم بتوانيم در سري بعدي مقالات اشارات بيشتري به اين مطالب داشته باشيم .

باتشكر

نويسنده: صادق افجه هزاري




:: موضوعات مرتبط: مطالب رزمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 9 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: